czwartek, 6 marca 2014

Stworzyć szczęśliwy związek

Stworzyć szczęśliwy związek - odhaczyłam na liście rzeczy do zrobienia w życiu. Odhaczyłam i od razu się zawahałam. A jeśli coś się popsuje? A jeśli znudzimy się sobą? A jeśli mnie zdradzi? A jeśli przestaniemy się przyjaźnić? Kurde blade, ciężko tak odhaczyć definitywnie taką kwestią. Za dużo znaków zapytania. Podreptałam do faceta w celu przedstawienia mu tego wszystkiego. Nie było łatwo. 

- Co za lista? Co odhaczyć? Kto się znudzi? Kto zdradzi? Co ty mówisz? Oszalałaś?! - dopytywał on. 
A ja swoje. 

I tak dobrych kilkadziesiąt minut. Kiedy obydwoje byliśmy już mocno wyczerpani tematem, on zaczął bardzo spokojnym głosem: - Gwarancji nie ma, ale przecież jest super. Nie można zakładać, że przestanie być super. Trzeba o to dbać - skwitował. 

Użył słowa klucz: "dbać". Uwielbiam dbać, sprzątać, porządkować, troszczyć się i mieć na uwadze, stąd moja wielka radość na te słowa. Pomyślałam sobie, że związek jest jak roślina, jak zadbana cera, jak porządek w szafie. Trzeba o niego dbać i wtedy może się udać.  

Uspokojona wróciłam do mojej listy. Dopisałam "dbać o związek". 

3 komentarze:

  1. Te obawy....martwienie zostawić trzeba na czas powstania problemu. Zamartwianie się na zapas nic nie da. A lista przyda się do omówienia. Fajny , lekki blog - milo się tu bywa.

    OdpowiedzUsuń
  2. :) dobrze, że to tylko szukanie dziury w całym, dbaj i bądź szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń